Motorkáři, pokud vás to zajímá.... Road Racing aneb když se mladej kluk poprvé staví na start 300 zatáček Gustava Havla
Josef Klusáček
"Na motorku jsem si sedl poprvé v 5letech. K závodům mě přivedla máma, prostřednictvím Stáni Majera. Začali jsme jezdit minibike 40. Bylo to v roce 1998. Pak jsem vyzkoušel závody125 ccm, 250ccm a 600 ccm superstock.. Přírodní okruhy jsem si vyzkoušel až loni na supermotu.
Loni jsem zavolal Indiánovi (Michal Indy Dokoupil - jezdec legendární Tourist Trophy na Isle Of Man, kde získal bronzovou repliku létajícího Merkura a jako jediný Čech po Františkovi Šťastném vyhrál závod v Irsku) a oslovil ho zda by mi pomohl sehnat Super Twina. Domluvili jsem se na spolupráci s tím že si mě vezme pod křídla a dostaví mi motorku přímo na míru..."
No a pak jsi vlítnul přímo do Hořic ???? A hned to byl křest ohněm... Bylo tam celkem dost "divokých" situací - u kterých jsem ostatně byla a jak tým, tak ty jste ten vstup do velkého závodu zvládli dle mého názoru velice pěkně i přes veškeré nervy a komplikace! Začalo to už kvalifikací, na kterou jsme tě vyprovodili na start. Já měla celkem strach z textilní vesty (reflexní), kterou jsi musel mít coby nováček na sobě, ale pod ní jsi měl hlavně naši airbagovou RS-1 od Hit-Air. Museli jsme dosti improvizovat..... No a tak jsi vyjel a tuším do čtvrtého kola jsme byli v klidu a pak to začalo... Kluci pak přišli s tím, že "Pepa nejede". V takový situaci a na týhle trati - ač jsi měl airbag, ve mě byla celkem malá dušička... Jezdíte tam zkrátka strašnou střelbu mezu stromama a mezi domy to člověku moc na klidu nepřidá. Čekání asi 15 - 20 minut bylo pro mě osobně velmi krušný a kluci taky nevypadali nejklidněji.
Pak naštěstí dorazil Indi a oznámil všem, že jsi to zahodil u vodojemu, jsi cajk ale motorka že dostala pěknou pecku o obrubník a celý předek velmi utrpěl.
Když se motorka objevila v depu, byla solidně očesaná a kluci Aleš s Láďou makali jak o život, aby ses v další jízdě mohl kvalifikovat. Indián sháněl náhradní díl... Nepočítalo se s takovou velkou škodou... Byly to nervy, ale v závěru se vše stihlo a ty jsi na poslední chvíli vyjel a kvalifikoval se. Můžeš nám popsat proč jsi vlastně spadl??
"No víceméně jsem přepálil nájezd do zatáčky. Byl jsem ve velkým náklonu. Veškerá váha byla přenesena na předek a šel jsem zkrátka do škarpy. Jen jsem cítil že vylítla pojistka a RS-1 se nafoukla. Ale žlutá nováčkovská vesta na ní (jak jsem uvedla, Pepa jel tento závod poprvé a podle pravidel musel mít na sobě reflexní žlutou nováčkovskou vestu - aby ho ostatní jezdci coby nováčka registrovali...) mě celkem přiškrtila (byli jsme si vědomi rizika, že nováčkovská vesta omezuje nafouknutí airbag vesty pod ní a před kvalifikací jsem ještě udělala opatření, aby Pepův airbag měl i s reflexní vestou "přes", prostor pro nafouknutí..)."
"Airbag mě ale podržel hlavu v poloze takovým způsobem, že jsem se ze škarpy vyhrabal bez jedinýho šrámu. Hrudník, všechny kosti cajk!
Takže tvoje pocity ok? ????
Jo, vesta prostě zafungovala přesně tak jak má!
A jak ji vnímáš při běžné jízdě??
Normálně ji na sobě při jízdě necítím. Nijak mě v ničem neomezuje. Je pohodlná, vlastně ani nevím že ji mám. Jen si člověk musí dávat ze začátku pozor když z motorky slejzá. Kvůli lanku. Já jsem takový expert, že na to zatím zapomínám standardně ????????
Ale věřím, že trochu cviku a člověk si to nastaví v hlavě jak s pásem v autě.
Pepo jsem moc ráda, že Indoš (Indián) přišel na ten nápad, že bys měl ve vestě jezdit a že se to díky tvé zodpovědnosti a sponzorům (firmě JTA Adolfovi) a díky podpoře M-Style podařilo zrealizovat...
Osobně jsem přesvědčená, že tenhle typ závodu bez jakéhokoliv airbagu - respektive ochrany jezdců, by se vůbec neměl odstartovávat, ale to je samozřejmě pouze můj subjektivní názor... Takže opakuju - jsem fakt ráda, že s ním jezdíš! Nakonec - máme společný zážitek oba, protože jsem v Hořicích na 300 zatáčkách osobně s tvými mechaniky řešila správné uchycení lanka k tvé motorce a ty ses nám za chvíli vrátil lehce nafoknutý... Takže hned se ukázalo, jaký má airbag na motorce smysl :)
Zorka a tým Racevest