Ahoj bikeři! Dnes Vám přinášíme malý test větrané bundy MX-8
Text: Zorka Horká a Honza, Racevest
Určitě znáte ten pocit, když vyrazíte v létě brzy ráno na motorce a na devátou už se pečete ve vlastní šťávě... Někdo je sice teplomilný, ale pokud chceme na motorce být alespoň relativně v bezpečí, je třeba na sebe navléknou oblečení a prvky, které nás ochrání při nehodě. A ta se nám může stát kdykoliv... Ač vlastním či cizím zapříčiněním... No a pro ty z vás, kteří se chtějí i v tropických teplotách cítit příjemně a k tomu nepodcenit rizika, právě pro vás je právě následující test
Japonci totiž do svého portfolia zařadili bundu, která vám dokáže zajistit komfort i bezpečí. Pro hnidopichy bych ráda uvedla - netvrdíme, že vám airbag vždy zaručí 100% jistotu přežití. To bohužel ne. Ale nabídne vám maximální minimalizaci rizik a vaši ochranu. Velký vliv na to, v jakém stavu se ocitnete po nehodě, bude mít nejen airbag, ale také vaše chování za řídítky, zkušenosti a samozřejmě i porce štěstí... To je třeba zmínit. Jinými slovy - když povalíte jako bezmozek a napálíte to pod kamion, tak Pan Bůh s vámi i s airbagem...
Takže zpět k tématu a jdeme si popsat bundu MX-8 (starší typ je MX-7 a tento text lze aplikovat i na ni). Samotná MX-8 je vyrobena ze 100% prodyšné polyesterové tkaniny, tzv “Mesh” a z 500D(nylonu). Z toho se například vyrábějí i kvalitní armádní batohy a ty vydrží dost hrubé zacházení. Samotný airbag je z polyuretanu. Reflexní prvky jsou z materálu Lumidex a reflexních prožků.
A jak se v ní za jízdy cítíte??
To vám může popsat Honza, který ji má a upřímně musím podotknout, že jsem ho na motorce v jiném oblečení neviděla
Honza: “Sobota, teplota 25/26 stupňů:
Počásko akorát, přes den se cítím příjemně, ale člověk si říká, že navečer to bude chtít mikinu.
K večeru to padá na 22 a za jízdy už celkem zima protože bunda opravdu velmi profukuje.
Takže vkládám vnitřní vložku z materálu INTERON, která se jmenuje B-Liner.
Počásko akorát, přes den se cítím příjemně, ale člověk si říká, že navečer to bude chtít mikinu.
K večeru to padá na 22 a za jízdy už celkem zima protože bunda opravdu velmi profukuje.
Takže vkládám vnitřní vložku z materálu INTERON, která se jmenuje B-Liner.
POZOR!!! Vnitřní vložka (B-Liner) není součástí bundy - v případě zájmu můžete dokoupit (my to rozhodně doporučujeme) za 1.790,- Kč. A teď bacha! Japonci to fakt vychytali! Protože vložka této bundy funguje neuvěřitelným způsobem! Jde de-facto o nepromokavou, prodyšnou FUNKČNÍ větrovku s neoprénovými manžetami na zápěstí, které nepustí chladný vít ani vodu k vašim rukám!”
“Co se týče testovaných rychlostí s B-Linerem:
50 km/h město, naprosto v pohodě
90 km/h super comfort
130+ km/h comfort
****+ km/h (dálnice a RR) - furt v pohodě!”
Chrániče
Povrch certifikovaných ramenních a loketních chráničů které jsou vyrobeny z Polypropylenu, má strukturu včelích pláství. Těm se říká “Honeycomb”. Tento tvar není jen designovým prvkem, či výmyslem vývojářů. Šestibuněčná struktura plastu v praxi v okamžiku tvrdého nárazu dokáže rozložit kynetickou energii nárazu do větší plochy a tím logicky snížit riziko poškození těla v místě nárazu. Spodní vrstva chráničů je z měkčího Polyethylenu. V oblasti zad najdete měkkou pěnovou vložku.
Můžete samozřejmě dokoupit i další volitelné chránící prvky...
Nejvíc frekventovaný je v případě MX-8 hrudní a zádový chránič.
Co si z toho odnést? V této větrané bundě můžete na pohodu jezdit i když je chladněji! Ovšem za předpokladu, pokud si nezapomenete přibalit vnitřek bundy... Bunda sama o sobě je vyvinuta pro ježdění ve městě v horkých letních dnech, nebo pro letní dovolené, cesty na jih, na kafe, na pohodu... V takových podmínkách zažijete neskutečný komfort!
Pro deštivé a chladné dny je vhodné ji doplnit nepromokavou, větruodolnou a paropropustnou vložkou, kterou složíte do pytlíku velikosti A5.
MX-8:
- CE certifikace
- ochrana krku, zad, hrudníku
- velký krční airbag
- na všechny motocykly
- i pro spolujezdce
- 100% prodyšná tkanina – komfortní i v tropických teplotách
- vyjímatelný nepromok / B-Liner 6, jako volitelné příslušenství
- integrované chrániče
- reflexní pásy a LUMIDEX
- 6 velikostí / 3 barevné kombinace
- znovu použitelná po aktivaci
- více informací ZDE
- obsah balení: bunda, lanko a CO2 bombička 50cc
Uchycení k motocyklu
Spouštěcí mechanismus bundy na hrudníku je spojen s motocyklem pružným karbon-kevlarovým lankem,
umožňujícím jezdci neomezený pohyb během jízdy. Lanko se uchycuje k rámu motocyklu pod sedlem.
umožňujícím jezdci neomezený pohyb během jízdy. Lanko se uchycuje k rámu motocyklu pod sedlem.
Při přichycení airbagové bundy či vesty spolujezdce na motocykl, se postupuje stejně jako u jezdce / řidiče
- pouze s rozdílem uchycení pod sedlem v místě spolujezdce.
- pouze s rozdílem uchycení pod sedlem v místě spolujezdce.
Více info v našich videích na YouTube
Airbag v bundě vám ochrání místa, která by mohla utrpět fatální zranění. Pouze si uvědomte, že trup, páteř a krk chrání airbag, ale rukávy ač s chrániči, jsou síťované a prodyšné. Nikdy nemůžete mít vše a na úkor komfortu (absolutní prodyšnost) nemáte logicky ruce chráněny jak v kožené kombinéze. Proto doporučujeme MX-8 na pohodu a ne na "Race" s bandou magorů v Buchlákách... A ostatně ten doporučujeme jen na okruhu v uzavřených zónách a ne na veřejných komunikacích!!!
Tým Racevest